Buitenlandse stage in Berlijn, dag 2 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Quinty Meijden - WaarBenJij.nu Buitenlandse stage in Berlijn, dag 2 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Quinty Meijden - WaarBenJij.nu

Buitenlandse stage in Berlijn, dag 2

Door: Quinty van der Meijden

Blijf op de hoogte en volg Quinty

01 Februari 2015 | Duitsland, Berlijn

Zondag, mijn 2e dag in Berlijn. Heerlijk uitgerust gingen we op pad, alhoewel het zondag is en de winkels dus gesloten zijn is er nog steeds genoeg te beleven! Naar de kerk gaan wordt voor vele mensen hier nog zeker beschouwd als een wekelijks terugkerend ritueel. Het gastgezin waar ik momenteel verblijf is er daar een van. De kerk waar hun naartoe gaan werd in de tweede wereldoorlog gebruikt als kerk voor de Amerikaanse soldaten, dat kun je nog duidelijk zien aan wat er op de gevel staat en de gebouwen om de kerk die toen ter tijd gebruikt werden. Later deze dag stond er een bezoek aan het Reichstag en Brandenburger Tor op de planning waar we ons de dag van te voren al voor hadden ingeschreven. We bezochten deze gebouwen 's avonds wat het nog indrukwekkender maakt. De belichting van beiden gebouwen was prachtig. Ook zijn we in het Reichstag geweest, wat overigens gratis te bezoeken is. We werden door de koepel rondgeleid met een digitale gids die veel en duidelijke informatie verteld over de hele stad en wat er te zien is. Vanaf het Reichstag is het ongeveer 5 minuutjes lopen naar de Brandenburger Tor. Na vele foto's te hebben gemaakt van het fantastische gebouw reden we terug naar huis.