Buitenlandse stage in Berlijn, dag 1 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Quinty Meijden - WaarBenJij.nu Buitenlandse stage in Berlijn, dag 1 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Quinty Meijden - WaarBenJij.nu

Buitenlandse stage in Berlijn, dag 1

Door: Quinty van der Meijden

Blijf op de hoogte en volg Quinty

31 Januari 2015 | Duitsland, Berlijn

Vandaag vertrok mijn vlucht naar Berlijn, om 5 uur 's ochtends stond ik op om naar Schiphol te rijden. Mijn ouders brachten me weg en rond half 8 zat ik alleen op Schiphol te wachten tot er dan eindelijk op het bord kwam te staan naar welke gate ik moest gaan om te vertrekken. We hadden ongeveer een half uurtje vertraging maar gelukkig maakte de vlucht dat goed doordat de vlucht een kwartier sneller ging dan normaal. Na de 1 uur durende vlucht kwam ik aan in een stad die bedekt was onder een wit deken van sneeuw, waarnaar ik de 'S-bahn' nam naar Innsbrucker platz. Daar stond Sophie, het meisje waar ik de komende week zal verblijven, al op me te wachten. We liepen samen naar haar huis en ik werd daar met open armen ontvangen door haar ouders. Eenmaal bijgepraat namen we de trein naar het beroemde Checkpoint Charlie. Het zag er indrukwekkend uit, de plek is totaal niet verandert als je het vergelijkt met de foto's van vroeger. Daar gingen we op de foto met 2 militairen. We liepen verder naar 'Trabi world', daar werden vele oude auto's geshowd die rond 1930-1950 gereden werden. Wat ook erg populair is in Berlijn zijn de oude fotohokjes van vroeger, in bepaalde delen van Berlijn vind je ze bijna in elke straat en zo gingen ook wij op de foto. 's Avonds gingen we het Berlijnse uitgaansleven verkennen. Er is 's avonds en 's nachts nog gigantisch veel te doen in deze drukke metropool, leuke barretjes en clubs zijn er genoeg ! Na een vermoeiende dag ging ik met nu al vele leuke dingen gezien te hebben slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Quinty

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 3352

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: