Buitenlandse stage in Berlijn, dag 4 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Quinty Meijden - WaarBenJij.nu Buitenlandse stage in Berlijn, dag 4 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Quinty Meijden - WaarBenJij.nu

Buitenlandse stage in Berlijn, dag 4

Door: Quinty van der Meijden

Blijf op de hoogte en volg Quinty

03 Februari 2015 | Duitsland, Berlijn

Dag 2 van mijn stage. Om half 10 was ik op de universiteit, waarna ik vrijwel meteen kon beginnen. De krant is heel belangrijk als je persvoorlichter bent aangezien je up to date moet blijven. Dat was dus mijn eerste taak, de krant halen. Bij de post zat een interessante uitnodiging voor een tentoonstelling van Prof. Dr. Carsten Baumgarth in Berlijn (de professor werk op de universiteit waar ik stage loop). Dit was een goede aanleiding voor Sylke om mij een uitdagende opdracht te geven, het schijven van een persmelding in het Engels. De informatie over de tentoonstelling was in het Duits en dus moest ik alles zelf in het Duits uitzoeken en het vervolgens in het Engels uitwerken. Wanneer ik hiermee klaar was, was mijn werkdag voorbij. Later op de dag ging ik met Sylke (mijn stagebegeleider) en Charlotte (een meisje dat hier voor een jaar logeert om de Duitse taal te leren) naar cafe haberland. Dit was echter niet zomaar een cafe, in dit cafe stonden tafels met daarop een soort laptop waar je door een hele oude telefoon verhalen van mensen kon horen. Deze verhalen gingen over beroemde mensen die in de buurt 'Bayerische platz' woonde tijdens en na de tweede wereldoorlog en hun levensverhaal. Dit was echt super interessant en een hele leuke combinatie van koffie drinken en informatie krijgen over de geschiedenis. Het was echt een top dag waar ik zeker veel van heb geleerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Quinty

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 3331

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: