Buitenlandse stage in Berlijn, dag 3 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Quinty Meijden - WaarBenJij.nu Buitenlandse stage in Berlijn, dag 3 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Quinty Meijden - WaarBenJij.nu

Buitenlandse stage in Berlijn, dag 3

Door: Quinty van der Meijden

Blijf op de hoogte en volg Quinty

02 Februari 2015 | Duitsland, Berlijn

Vandaag was mijn eerste stage dag. Om half 10 was ik op de HWR (Hochschule für Wirtschaft und Recht) waar ik stage loop bij Sylke Schumann, de persvoorlichtster van de universiteit. Ik kreeg daar mijn eigen werkplek waar ik de rest van de dag de tijd had om mezelf in ging lezen in wat de universiteit werkelijk doet en welke studies er te volgen zijn. Verder heb ik me vooral bezig gehouden die dag met ontdekken hoe alles werkt en wat me te wachten staat de komende week. Wanneer ik mijn 5 uur durende werkdag had voltooid ging ik verder met het verkennen van Berlijn. Sophie nam me daarna mee naar het KaDeWe, Kaufhaus Des Westens, een groot warenhuis waar je letterlijk alles kan vinden! Van kleding tot etenswaren, letterlijk alles is er te koop. Na wat kleine dingen gekocht te hebben keerde we terug naar huis met de bus. Vanaf de bus was het nog een klein stukje lopen naar huis. We kwamen langs het Rathaus Schonenberg, het Raadhuis waar John F. Kennedy ooit heeft gestaan en zei: Ich bin ein Berliner! Het was zeker een geslaagde eerste dag van mijn stage.

  • 03 Februari 2015 - 20:13

    P.Ceelen:

    Dag Quinty

    Zo te lezen heb je het prima naar je zin in Berlijn. Je hebt in korte tijd al veel gezien! Leuke foto's van deze geweldige stad. Nog een leuke en vooral leerzame tijd toegewenst. Veel plezier nog.

    Met vriendelijke groet,

    Men Ceelen

  • 03 Februari 2015 - 20:28

    Quinty Van Der Meijden:

    hallo meneer,

    het is zeker een fantastische stad met veel geschiedenis! Bedankt!

    Vriendelijke groet,

    Quinty van der Meijden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Quinty

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 3329

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: